سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰

در جریان سفر به شاهرود صورت گرفت؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با امام‌جمعه شاهرود

دیدار

به مناسبت فرارسیدن سال جدید و تبریک عید فطر، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان طی سفر به شهرستان شاهرود با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود، دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با امام‌جمعه شاهرود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی و تقدیر از تلاش‌های فرهنگی مجموعه کتابخانه‌های عمومی گفت: احداث کتابخانه مرکزی در این شهر نیاز، دغدغه و مطالبه دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان و محققان علوم مختلف است.

امام‌جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه ایجاد کتابخانه‌های کوچک محله‌ای با تکیه‌بر توان خیران و واقفان برای بهره‌مندی بیشتر مردم در هر کوی و برزن از فرهنگ مطالعه ضروری است، افزود: با توجه به گرانی چاپ و نشر، مسئولان امر باید از مؤلفان و ناشران کتاب‌های علمی، فرهنگی تاریخی و مذهبی فاخر حمایت بیشتری کنند.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با امام‌جمعه شاهرود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ارائه داد و خواستار حمایت برای تسریع در ساخت کتابخانه در زمین خیابان شهید صدوقی شد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در دستور کار دولت قرار گرفته است، ادامه داد: شهر شاهرود فاقد کتابخانه مرکزی است. بحمدالله در شهر شاهرود زمینی در خیابان شهید صدوقی برای ایجاد این پروژه جانمایی شده است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این پروژه اجرایی شود.

محمد طاهریان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایجاد و توسعه خدمات جدید در کتابخانه‌های عمومی گفت: طیف گسترده‌ای از خدمات اعم از خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری، اطلاع‌رسانی در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود. کتابخانه‌های نسل جدید قادر به ارائه ۴۰ نوع خدمت هستند و در حال حاضر برنامه‌های متنوعی نظیر محافل قرآنی و ادبی در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با امام‌جمعه شاهرود

طاهریان افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در استان توجه به حوزه کودک و نوجوان به‌طور جدی است. همه کتابخانه‌های استان مجهز به بخش کودک و نوجوان هستند و دغدغه ما تزریق محتوای سالم برای کودکان، جوانان و نوجوانان است.

.گفتنی است، در این دیدار سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز حضور داشت

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 0 =